با سلام و ضمن عرض پوزش و تشکر از صبوری مشتریان گرامی به اطلاع می رساند به دلیل ترافیک و شلوغی پایان سال کلیه سفارشات با تاخیر ارسال خواهند شد.
با تبریک فرارسیدن سال نو سفارشاتی که قبل از تاریخ 20 اسفند ثبت می شوند در اولویت خواهند بود در غیر اینصورت ارسال این سفارشات به بعد ایام نوروز موکول خواهد شد.

هنگام قدم زدن در خیابان های شهر، افراد زیادی را خواهید دید که به موسیقی گوش می دهند. اهمیت موسیقی با افزایش تقاضا برای پخش کننده های موسیقی و تلفن های همراه با چنین ویژگی هایی نشان داده می شود. موسیقی همیشه نقش بسزایی در زندگی اجتماعی و شخصی افراد و همچنین تأثیر بسزایی بر فناوری داشته است. به یک معنا، وسایل پخش موسیقی که ما استفاده می کنیم بیانگر فناوری مدرن هستند.گرامافون های مدرن این قابلیت را دارند که «امواج صوتی» را به «جریان های الکتریکی» تبدیل کنند.

به این معنی که با استفاده از امواج صوتی نوسانی، جریان های الکتریکی نوسانی تولید می کنند.جریان های الکتریکی تقویت شده و به آهن ربا سر سوزن ضبط متصل می‌شود. سپس صدا با ایجاد شیارهایی روی صفحه مومی هنگام عبور سوزن از روی آن ضبط می شود. سوزن نصب شده در بازوی پیکاپ اکنون باید از روی شیارهای صفحه عبور داده شود تا بر روی کریستال های داخل "پیکاپ" فشار داده شود و بلندگو را تحت تاثیر قرار دهد تا صدای مشابهی را که قبلاً روی صفحه ضبط شده است بشنوید. آنها متعاقباً باعث ایجاد ارتعاشات هوا می شوند که به ما امکان می دهد صدای ضبط شده را بشنویم.

نکات مهم جهت راه اندازی و حمل گرامافون و رادیو

نکات مهم جهت راه اندازی و حمل گرامافون و رادیو

1. برای جابجایی دستگاه حتماً از کارتن استفاده نمایید. در ضمن قبل از خارج کردن گرامافون از کارتن، حتماً به فلش مشخص کننده جهت درب کارتن، توجه فرمایید.

2. دستگاه را به هیچ وجه نزدیک آب و همچنین دستگاه هایی از قبیل رادیاتور، بخاری و سایر وسایل گرمایشی قرار ندهید.

3. تنها از وسایل جانبی که کارخانه تولید کننده در دستگاه قرار داده است استفـاده نمایید و در صـورت خرابی از طریق نمایندگی های مجـاز اقدام کنید.

4. فقط با دستمال تمیز و خشک دستگاه را گردگیری نموده و جداً از زدن مواد حاوی الکل و انواع شوینده‌ها به بدنه و شیپور گرامافون خودداری فرمایید.

5. دستگاه گـرام را زمانی که نوسانـات بـرق وجود دارد و یا هنگامی که بـرای مدت طولانی استفـاده نمی کنید از برق بکشید.

6. از قرار دادن سیم روی دستگاه و در مسیر رفت و آمد و همچنین وصل کردن و درآوردن دائم  به پریز خودداری فرمایید.

7. به منظور استفاده بهینه از سرویس خدمات پس از فروش، لطفاً پس از خرابی دستگاه به هر علت از تعمیر خودسرانه جداً خودداری فرمایید زیرا احتمال رساندن آسیب جدی به شما  و دستگاه را دارد. برای مثال در موارد زیر سریعاً برق دستگاه را قطع نموده و با تعمیرکاران متخصص شرکت تماس بگیرید.

              7.1.  هنگامی که کابـل برق اصلی دستگـاه یا پریـز خراب می‌شود.

              7.2.  مایعی روی دستگاه بریزد و یا وسیله ای روی دستگاه بیفتد.

              7.3.  دستگاه در معرض باران و یا رطوبت قرار بگیرد.

              7.4.  دستگاه به هر دلیلی به صـورت نرمال کار نکند. 

نکات مهم جهت ایمنی دستگاه:

در ابتدا دوشاخه دستگاه را به پریز برق در محدوده ولتاژ (240 – 220 ولت) و فرکانس (60 – 50 هرتز) متصل نمایید. در این قسمت متناسب به مدل دستگاه روشن کردن آن به یکی از دو روش زیر امکان پذیر می‌باشد:

اگر به صورت مستقل کلید پاور (Power) داشته باشد آن را یکبار فشار داده تا پراغ پنل دستگاه روشن شود. در غیراینصورت با چرخاندن ولوم دستگاه در جهت عقربه‌های ساعت و شنیدن صدای تیک، برق دستگاه وصل خواهد شد و چراغ پنل دستگاه روشن می‌شود.

حالا می‌توانید دکمه عملکرد (Function) را روی هر قسمتی (رادیو – گرام – دی وی دی- ویا فلش) قرار داده و از کارکرد آن لذت ببرید.

راهنمای نصب شیپور:

در ابتدا فیش بلندگو را از درون پایه شیپور عبور داده و سپس پایه شیپور را در قسمت پشت دستگاه مطابق شکل پیچ کنید.

گل شیپور را روی گلوئی طوری قرار دهید که به صورت کشویی چفت شود و خلاف جهت عقربه‌های ساعت محکم کنید. سپس فیش خروجی از گلوئی را به فیش خروجی از پایه که قبلاً از درون آن عبور داده بودید متصل کرده و گلوئی شیپور را روی پایه توسط مهره ای که روی آن قرار دارد بچرخانید و محکم نمایید.

 

gram1-min

 

دستورالعمل راه اندازی گرامافون:

پس از روشن نمودن دستگاه دکمه عملکرد (function) را روی (phone) قرار می‌دهیم. صفحه گرامافون ایستاده و یا رومیزی را روی صفحه دوار قرار می‌دهیم و در صورت نیاز حلقه (رینگ) را در مرکز صفحه جهت تثبیت حرکت صفحه قرار می‌دهیم.

با احتیاط بازوی گرامافون را که سوزن روی آن نصب می‌باشد را روی صفحه قرار داده و در این زمان صفحه گردان شروع به حرکت می‌کند. در نظر داشته باشید که حتماً ولوم صدای دستگاه باز باشد. زیرا در صورت بسته بودن ولوم، شما هیچ صدایی را نخواهید شنید. با توجه به نوع صفحه شما باید یکی از دورهای تنظیم سرعت موتور را که به صورت شاسی سه حالته (33-45-78) روی بدنه گرامافون قرار دارد را جهت شنیدن صدای بهتر انتخاب فرمایید.

لطفاً به نکات زیر جهت طول عمر بیشتر دستگاه توجه فرمایید.

الف. صفحه گرامافون را قبل از استفاده با آب تمیز بشورید (زیرا گرد و غبار روی صفحه باعث فرسودگی سوزن و در نتیجه کاهش عمر آن می‌گردد).

ب. از قرار دادن صفحات گرام زیر نور مستقیم آفتاب و حرارت مستقیم جداً خودداری فرمایید زیرا باعث تاب خوردن صفحات گرامافون می‌گردد.

دستورالعمل راه اندازی رادیو های کلاسیک و شارژی:

ابتدا دستگاه را روش نموده و با توجه به مدل دستگاه به یکی از روش‌های زیر امکانپذیر می‌باشد. در بعضی از مدل‌ها روی دکمه عملکرد (function) علامت (AM-FM) می‌باشد که نشان دهنده موج رادیو می‌باشد و شما میتوانید پس از انتخاب هر کدام با چرخاندن ولوم (Tuning) موج مورد نظر را انتخاب نمایید. در بعضی مدل‌های دیگر ابتدا باید دکمه (Function) را روی (Radio) قرار دهیم سپس با کلید دیگری که جهت انتخاب موج رادیو (AM-FM-FMST) قرار داده شده یکی از موج‌ها را انتخاب نمایید. هم اکنون شما می‌توانید با چرخاندن ولوم (Tuning) موج مورد نظر را انتخاب نمایید.

دستورالعمل راه اندازی USB

1.       پس از روشن نمودن دستگاه دکمه عملکرد (function) را روی (CD) قرار می‌دهیم.

2.       سپس فلش را در محل مورد نظر قرار میدهیم.

توجه داشته باشید که قبل از راه اندازی دستگاه حتما باید از قبل CD یا DVD را از دستگاه خارج نمایید.

دستورالعمل راه اندازی CD-DVD

پس از روشن نمودن دستگاه دکمه عملکرد (FUNCTION) را روی (CD) قرار می‌دهیم.

سپس (CD-DVD) را درون درایو دستگاه قرار می‌دهیم و دکمه (PLAY) را می‌زنیم و از شنیدن صدای آن لذت می‌بریم.

اتصال دستگاه به تلویزیون:

روش اول توسط کابل تکی:

در این روش فیش تکی زرد رنگ (VIDEO) را به فیش (VIDEO IN) تلویزیون خود (مطابق شکل زیر) متصل نمایید.

 

gram2-min

 

در صورت نداشتن تصویر می‌توانید وارد منوی دستگاه شوید و به روش زیر تنظیم نمایید.

در ابتدا وارد SYSTEM SET UP شده سپس شاخه VIDEO را انتخاب نموده و از زیرشاخه آن حالت S-VIDEO را انتخاب نمایید.

 

gram3-min

 

روش دوم توسط کابل سه رنگ کامپوننت یا (TV-RGB):

در این روش کابل سه فیش را انتخاب نموده و به فیش‌های سبز رنگ (Y) آبی (Cb) و قرمز (Cv) که در پشت دستگاه تعبیه گردیده متصل نموده و همچنین سر دیگر فیش‌ها را به ورودی فیشهای سه رنگ کامپوننت تلویزیون خود متصل نمایید.

 

gram4-min

 

در صورت نداشتن تصویر می‌توانید وارد منوی دستگاه شوید و به روش زیر تنظیم نمایید. در ابتدا وارد SYSTEM SETUP شده سپس شاخه VIDEO را انتخاب نموده و از زیر شاخه آن حالت TV-RGB را انتخاب نمایید.

جهت تنظیم صدای خواننده می‌توانید به روش زیر عمل نمایید. در ابتدا وارد منوی AUDIO SETUP گردیده سپس شاخه KEY را انتخاب نموده و در آن قسمت یکی از شماره‌های مثبت یا منفی را انتخاب نمایید. البته بهترین حالت پیش فرض (0) می‌باشد.